superalimente

Alimentatia zilelor noastre ne potoleste foamea in loc sa ne hraneasca organismul.

Cat este mit sau adevar? Ne intrebam de fiecare data cand citim despre un nou produs intrat pe lista tot mai lunga a ceea ce specialistii in nutritie numesc “superalimente”.

Insa daca vom analiza cu atentie folosindu-ne doar de cunostintele noastre de baza despre alimentatie sanatoasa si nutritie, este usor de inteles ca nu orice aliment este cu adevarat hranitor.

Luati exemplul mezelurilor, covrigilor, biscuitilor, iaurturilor intens procesate sau branza topita. Ce beneficii reale regasim in aceste produse? Iar ele nu sunt decat primele venite in minte ca si exemplu, caci lista este ingrozitor de lunga…

Ce caracteristica transforma un aliment intr-un “superaliment”?

Desi nu le putem gasi o definitie unica oficiala, superalimentele sunt acele alimente atat de bogate in nutrienti, astfel incat pe langa hrana in sine, acestea furnizeaza reale beneficii pentru sanatatea organismului.

Specialistii in nutritie pun pe primele locuri algele marine, pudrele bio din diverse plante, anumite seminte sau fructe. Noi le vom trece  in revista pe cele mai cunoscute si apreciate de catre consumatori.

Algele marine, crescute in zone salbatice, in ape ferite de poluarea excesiva, concentreaza toate substantele hranitoare oferite de apele marilor si oceanelor, precum:

- Minerale esentiale (iod, brom, magneziu, potasiu, sodiu, calciu, fosfor, sulf, clor, cupru, siliciu) al căror principal rol este regenerarea intregului organism

- Vitaminele (A, B-complex, C, D, E, K) care fortifica organismul si intaresc sistemul imunitar

- Clorofila, cu efect regenerant şi antibacterian

- Fibrele, care mentin un ritm sanatos al digestiei

Fructele de goji raw, certificate bio, provenite din agricultura ecologica sunt o sursa extrem de bogata in antioxidanti, proteine si minerale esentiale precum zinc, fier, calciu, seleniu sau fosfor.

Se pot consuma cu usurinta ca atare sau la micul dejun, impreuna cu cereale sau seminte diverse.

goji berry

Spirulina este la baza o micro-alga specifica apelor dulci ce sustine producerea oxigenului atat de util altor forme de viata acvatice. Este considerata ca fiind alimentul cu cel mai bogat aport nutritional din lume, datorita bogatiei de minerale (potasiu, calciu, zinc, fier, seleniu) si vitamine (B-complex, D, E, K).

Datorita acestui aport semnificativ de substante nutritive cum este complexul de vitamine B, vitamina E sau fier, consumul de spirulina combate anemia, inlatura rapid senzatia de oboseala, avand un efect puternic energizant.

Spirulina contine de asemenea acidul gama-linoleic, cu rol dovedit in reducerea nivelului de colesterol rau, scazand astfel pericolul unor afectiuni cardiovasculare.

Chlorella, este o alga unicelulara atat de mica incat prezenta ei se poate detecta doar cu ajutorul microscopului.

Este o alga ce concentreaza bogatiile nutritionale ale apelor din care provine:

- Clorofila

-  Vitamine (A, C, E, K, B-complex)

-  Minerale (calciu, magneziu, fier, fosfor, iod)

-  Aminoacizi - compusi ce sustin asimilarea proteinelor, vitaminelor si mineralelor

- Proteine vegetale

Canepa sub forma de seminte sau pudra de canepa, contine cea mai completa proteina vegetala, singura care poate inlocui fara probleme proteina animala. Este o proteina usor de asimilat de catre organism, caruia ii furnizeaza o cantitate semnificativa de fibre, ce sustin o digestie sanatoasa.

Un lucru mai putin cunoscut este faptul ca in semintele de canepa, exista o cantitate echilibrata de acizi grasi omega 3-6-9, ceea ce reprezinta un element extrem de util in prevenirea afectiunilor cardiovasculare.

Pudra de macese, impreuna cu Pudra de catina, sunt alimente atat de bogate in vitamina C incat specialistii le considera cei mai eficienti aliati in lupta organismului impotriva racelii si a virusurilor ce afecteaza sistemul respirator.

In plus, sunt alimente foarte bogate in antioxidanti, substante utile organismului in incetinirea procesului de imbatranire celulara.

Boabele de cacao sau pudra de cacao sunt de asemenea alimente extrem de bogate din punct de vedere nutritional, principala lor contributie la sanatatea organismului fiind data de aportul considerabil de antioxidanti si vitamina C, elemente care regenereaza organismul si incetinesc procesul de imbatranire.

pudra de cacao

Lista superalimentelor bogate in nutrienti esentiali organismului poate continua cu:

- Acai, fructe sau pudra

- Nuca de cocos

- Pudra de iarba de orz

- Semintele de chia

- Afine

- Ginseng

Dupa cum observam, in orice lista a superalimentelor regasim in special pudre si pulberi organice, precum si seminte, acestea concentrand tot ce este mai util dn punct de vedere nutritional intr-un fruct, leguma sau planta.

Pentru a beneficia din plin de aceste multiple calitati nutritionale, este extrem de important sa alegem alimente bio cu ingrediente naturale, ferite de pesticide sau alte substante chimice utilizate in procesul de productie.

Ce au in comun superalimentele?

Este lesne de inteles ca acestea nu vindeca afectiuni complicate, insa pot preveni cu usurinta unele precum epuizarea fizica, anemia, raceala sau hipertensiunea, ce pot duce in timp la probleme mai grave de sanatate.

Bazate pe cantitati impresionante de antioxidanti, vitamine, minerale sau proteine vegetale complexe, aceste elemente regenereaza organismul si il mentin puternic in fata factorilor externi precum stres, oboseala, alimentatie incorecta sau poluare excesiva.

Acestea actioneaza in primul rand asupra sistemului imunitar pe care il fortifica. Stimuleaza metabolismul, mentin sub control greutatea si refac in timp dezechilibre instalate la nivelul organismului, fie ca vorbim despre slabirea imunitatii sau tulburari hormonale.

naturopat.ro va ofera o gama extinsa a acestor superalimente, precum si multe altele ce nu au fost mentionate mai sus, toate produse de alimentatie bio cu ingrediente naturale.