De la bine cunoscutele produse pe baza de soia sau migdale, pana la orez, ovaz sau cocos, laptele vegetal a devenit recent o alegere inspirata pentru un stil de viata sanatos, in care punem pe primul plan calitatea nutrientilor regasiti in alimente si mai putin cantitatea acestora sau gustul produsului.

Avand in vedere gama varianta de produse, cum vom face alegerea potrivita pentru noi?

Pe langa gust diferit, laptele vegetal difera de asemenea si prin prisma profilului nutritional. Astfel, exista lapte vegetal imbogatit cu calciu, lapte vegetal bogat in proteine sau lapte vegetal mai sarac in grasimi.

Dincolo de gust, alegerea trebuie sa o facem in functie de necesarul de nutrienti de care are nevoie organismul nostru.

Laptele de migdale este un produs sarac in calorii, insa cu un aport considerabil de calciu. Migdalele fac parte din categoria fructelor oleaginoase, foarte apreciate pentru continutul lor bogat in nutrienti de tot felul: proteine, vitamine, minerale sau grasimi bune pentru organism. Astfel, laptele de migdale este foarte apreciat pentru aceste calitati, dar si pentru gustul lui bun si cremos, care poate inlocui cu succes laptele de origine animala.

Nutrienti: proteine, vitamine (A, D, E) si minerale (calciu, fier, potasiu).

Laptele de soia este se pare cel mai apropiat de laptele de origine animala, prin prisma aportului mare de proteine, carbohidrati si grasimi.

Laptele de soia este o alternativa excelenta in dieta vegana sau in dieta fara gluten, cu conditia sa alegem un produs bio, cu certificarea necesara, pentru a evita posibile culturi modificate genetic si a ne asigura de calitatea ingredientelor din lapte.

Nutrienti: proteine, vitamine (A, B, C, D), minerale (calciu, fier, potasiu, magneziu)

Laptele de orez este produsul care ne tine cel mai mult la distanta de posibile alergii, fiind o alegere inspirata pentru cei cu intoleranta la lactoza. Intrucat orezul are un aport proteic mai scazut decat alte produse ce stau la baza laptelui vegetal, avem la indemana variante de lapte vegetal imbogatit cu proteine vitamine sau calciu, pentru a ne asigura o cantitate optima de nutrienti.

Cum pentru multi dintre noi, gustul este un factor de decizie, este important de retinut faptul ca laptele de orez este mai dulce decat alte tipuri de lapte vegetal.

Nutrienti: proteine, minerale (calciu, fosfor, magneziu) si vitamine (A, B, D, E)

lapte de migdale

Laptele de ovaz este foarte bogat in proteine si calciu. Este ideal atat pentru dieta raw-vegana, cat si pentru cei cu intoleranta la lactoza sau gluten.

Dupa cum stim, ovazul este o cereala bogata in fibre, proteine, vitamine si minerale, insa cu un aport caloric redus, ceea ce face ca si laptele de ovaz sa fie un aliment suficient de hranitor pentru a inlocui cu succes laptele de vaca.

Nutrienti: proteine, minerale (calciu, fier, magneziu) si vitamine (A, B, C, D)

Laptele de hrisca are la baza pretioasele seminte de hrisca, o planta, desi confundata de cei mai multi cu o cereala, superioara graului prin continutului scazut de glucide si lipsa glutenului. Laptele de hrisca este extrem de hranitor datorita diversitatii nutrientilor pe care ii contine, fiind de asemenea ideal pentru cei ce urmeaza un regim alimentar fara gluten.

Nutrienti: proteine, vitamine (E, B), aminoacizi esentiali (arginina, lyzina, threonina, triptofanul, cysteina), fier, seleniu, calciu

Laptele de mei, desi mai putin cunoscut multora dintre noi, are beneficii extraordinare. Semintele de mei au efect alcalin, sustinand un echilibru acid-alcalin in organism, avand in vedere ca alimentatia zilelor noastre este preponderent acida (carne, grasimi, produse de panificatie etc). In plus, semintele de mei sunt o sursa extrem de bogata in antioxidanti si au efect antiinflamator si emolient asupra organismului si in special la nivelul tractului digestiv, imbunatatind digestia.

Astfel, laptele de mei este un aliment cu beneficii extraordinare, fiind de asemenea un real ajutor in curele de slabit, intrucat accelereaza dizolvarea grasimilor acumulate in organism.

Nutrienti: antioxidanti, proteine, enzime, magneziu

Laptele vegetal raspunde la toate cerintele exigente ale unei alimentatii sanatoase!

Observam cum din pretioasele seminte sau cereale putem obtine un lapte deosebit de sanatos, care concentreaza si furnizeaza organismului nostru nutrienti de cea mai buna calitate, in absenta grasimilor sau glutenului.

Acesta este o sursa bogata in proteine si minerale, extrem de utile noua pentru mentinerea sanatatii oaselor, musculaturii si sistemului digestiv.

In plus, laptele vegetal este produsul ideal pentru regimul alimentar vegetarian sau vegan, pentru perioadele de post si pentru cei ce sunt nevoiti sa urmeze o alimentatie fara gluten.

Pentru a ne asigura absorbtia celor mai buni nutrienti din surse naturale, este important sa alegem produse bio, avand la baza materie prima din culturi ecologice, produse cu certificare, ce ne garanteaza doar ingrediente sigure si sanatoase.

Alte produse recomandate din categoria Lapte vegetal gasiti AICI.